1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Maik's SEAT Ibiza 6J ST FR Dynamic

Discussie in 'Mijn SEAT Ibiza' gestart door Maik, 25 mei 2015.

1. #1 Maik, 25 mei 2015
    Laatst bewerkt: 31 mei 2015
    Maik submitted a new Showcase Item:

Maik's SEAT Ibiza 6J ST FR Dynamic

Na bijna 9jaar een Volkswagen Polo 9N te hebben gereden werd het tijd voor wat anders. De vervanger moest voldoen aan meer luxe (niet heel moeilijk als je bedenkt dat er bijna niets op de Polo zat), moest groter (voornamelijk kofferruimte voor de honden) zijn en niet vergeten een VAG auto zijn. Zijn er dan veel mogelijkheden? We hebben gekeken naar een Golf 7 Variant maar deze werd te duur met leuke opties evenals de Skoda Octavia.
    Een nieuwe Polo zou nog wat te klein zijn dus we kwam al snel bij de Seat Ibiza ST uit (Skoda Fabia combi hebben mijn ouders al). Was in het begin nog direct fan van de auto tot ik een Ibiza ST FR zag. Leuk en sportief aangekleed en voldoet verder aan alle vereisten, daarnaast nog zeer goed betaalbaar! We zijn wezen kijken in Veenendaal voor een witte Ibiza ST FR Dynamic, een demo met alle opties incl panoramadak. Hier ging echter te weinig van af en het is en blijft een gebruikte auto. Dan maar een nieuwe samenstellen.. Het panoramdak hebben wij geschrapt omdat de dakreling dan komt te vervallen en dat de lijn weg haalt uit de ST en daarnaast kost dit € 800,- extra en het dakje kan slechts 5cm kantelen.

Na een vijftal offertes de deal gesloten bij Tigchelaar in Breda, super bedrijf, mooie korting en denken echt met je mee. Resultaat is hierboven te zien. Zijn er nog wensen, zeker maar voornamelijk te doen met de Ross Tech kabel, dus dat scheelt weer.

Wensen:
    - Needle Sweep (Stagging)
    - Verbruik naar Km/h
    - Achterlichten aan bij dagrijverlichting

Read more about this showcase item here...

2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. #2 Maik, 25 mei 2015
    Laatst bewerkt: 25 mei 2015
    Maik updated Maik's SEAT Ibiza 6J ST FR Dynamic

Na lang wikken en wegen heeft ZIPtuning mij kunnen overtuigen om de SEAT Ibiza te laten chiptunen. Zo heb ik tijdens het chiptunen een volledige rondleiding gehad en een kijkje achter de schermen mogen nemen.

Het verwachte resultaat, wat in elk geval gegarandeerd is, is 132pk want een vermogensstijging is van +50% en 218Nm koppel wat neer komt op een stijging van +35%. Het resultaat is in één woord super, zo loopt de motor rustiger, heeft de motor in een lager toerental al veel meer kracht en lijkt het verbruik bij gelijke rijstijl ook iets lager. Kortom een aanrader!

Binnenkort gaan we nog eens terug voor een testbank run :D

View updates to this showcase item...

4. #3 Maik, 25 mei 2015
    Laatst bewerkt: 31 mei 2015
    Maik updated Maik's SEAT Ibiza 6J ST FR Dynamic

Is de optie Needle Sweep / Staging op de SEAT Ibiza 6J nou wel of niet mogelijk? Ik heb al meerdere fora (Nederlands, Duits, Engels) geraadpleegd maar iedere keer kom je op het zelfde antwoord NEE. Maar hoe kan het dan dat er een filmpje op YouTube staat van een SEAT Ibiza 6J waarin hij het mogelijk heeft gemaakt met een pre-facelift en facelift teller. Eigenwijs als dat ik was heb ik op een MyPoloNL Meet&Greet een van de ervaren VCDS gebruikers eens gevraagd er naar te kijken. Helaas zonder resultaat.
    Uiteindelijk heb ik dan ook maar besloten zelf een originele ROSS TECH kabel aan te schaffen en er nogmaals in te duiken. Er is namelijk niets frustrerender dan NEE horen, maar toch zien dat het iemand gelukt is op welke wijze dan ook. Na een dag trail and error had ik het dan ineens toch voor elkaar. Aanschouw het resultaat, Needle Sweep op een SEAT Ibiza 6J Facelift.

Voor de geïnteresseerden, tegen een kleine vergoeding kan ik allerlei VCDS aanpassingen voor jullie doen o.a. Needle Sweep. Ik vraag hier een kleine vergoeding voor zodat ik de kabel ook een beetje terug kan verdienen. Interesse, neem maar contact met mij op via PB (Conversatie's).

Eveneens de noodremverlichting aangezet, in geval van hard moeten remmen voor een file of iets dergelijks gaan de remlichten of knipperlichten automatisch flikkeren om nog meer aandacht te trekken voor achterop komend verkeer.

Next up: Verbruik naar liters per kilometer, de led achterlichten aan bij dagrijverlichting en spiegels automatisch in laten klappen bij vergrendeling.

Handleiding Needle Sweep: http://seatibizaforum.nl/threads/handleiding-vcds-6j-needle-sweep-activeren.4/
    Handleiding Remlichten bij noodstop: http://seatibizaforum.nl/threads/handleiding-vcds-6j-remlichten-aan-bij-noodstop.5/

5. Maik updated Maik's SEAT Ibiza 6J ST FR Dynamic

Ik dacht nog zo, ik koop een complete auto met zo goed als alle mogelijke opties. Besluit SEAT de Ibiza 6J een tweede facelift te geven en dan voornamelijk gericht op het interieur. Te denken aan een geïntegreerd navigatie systeem en teller met een grotere display en aparte temperatuurmeter en een stuur met bedieningsknoppen op het stuur in plaats van op een derde hendel. Eigenlijk zijn alle door mij bevonden kritische puntjes onder handen genomen.
    Kortom dat word een nieuw dashboard + stuur halen aan het einde van het jaar.

6. Even mijn wishlist bijwerken :):

- OPS parkeersensoren voor
    - Achteruitrijcamera achter installeren van de Volkswagen Polo 6R
    - LED kentekenverlichting van de Volkswagen Polo 6R

Bovenstaande zal in de loop in de komende maanden zijn weg vinden naar de Ibiza :D. Will keep u guys posted

7. De volgende update zit er al weer aan te komen, ik ben bezig met de spiegels aan te passen zodat deze bij het locken van de auto direct inklappen. Het systeem is bekend in de Volkswagen Polo, maar omdat de Seat Ibiza ze bij een goed uitrusting pakket ze al kan laten inklappen door middel van de knop om te draaien bied perspectieven.

De connector pinnen zijn besteld, kabels liggen nog in huis. Nu enkel nog een setje plastic om de deurpanelen mooi lost te kunnen halen.

8. Zo weer even mijn eigen topic afstoffen :D. Ondertussen dus aardig wat leuke tweaks gedaan gedaan met VCDS. Volgende tweak op het verlanglijstje zijn nog steeds de automatisch inklapbare spiegels via afstandsbediening. De spiegels kunnen al inklappen dus als het goed is zou enkel een draadje leggen voldoende moeten zijn voor de aansturen bij lock/unlock.

Gisteren nog even contact gehad met ZIPtuning en een afspraak gemaakt voor een testbankrun om eens te kijken wat de chiptuning exact heeft gedaan met het aantal PKs en Nm. 11 december weet ik meer :D

9. Zo net weer terug van een tweede bezoek aan ZIPtuning. Vandaag hebben ze een testbankrun uitgevoerd en mij meegenomen in het hoe en wat op de testbank. Ik kan niet anders zeggen dan dat ze zeker weten wat ze doen (professionals), maar ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.

Op basis van standaard informatie over chiptuning van de 1.2 TSI zou 132 pk en ... Nm haalbaar moeten zijn. Het resultaat is wat hoger zoals je kan zien op de onderstaande grafiek. Er is een vermogen van 100,8Kw -> 137pk behaald en 231Nm koppel en dat met RON95. Overigens wel het advies gehad om over te gaan op RON98, wat overigens weer zal leiden tot een kleine vermogensstijging zoals bij jullie bekend.

10. [​IMG]

Zag vanavond ineens een foto van mijn Ibiza langskomen op de facebookpagina van ZIPtuning. Leuke verrassing aangezien ik dacht dat ze geen foto hadden genomen. Alleen de waarde als benoemd kwamen niet overeen met mijn Ibiza dus de foto zelf maar even aangepast :D

Nog even een toevoeging: Dit is de testbank @ZIPtuning, zoals jullie zien is de ruimte nog niet klaar en zijn ze hier nog bezig. Maar als een testbank bruikbaar is moet je hem gebruiken :eek::rolleyes:

11. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  12. Goedenavond ben je al achter gekomen hoe je de needle sweep moet doen bij Ibiza 6J
    Zo niet stuur een pm help ik wel ff tegen een vergoeding
    Mvg

13. Thanks! Bovenstaand kan je lezen dat het gelukt is :) Filmpje erbij is ook in mijn Ibiza

14. Maik
    Heb jij het inmiddels al voor elkaar om de spiegels automatisch in te laten klappen bij vergrendeling en uit laten klappen bij ontgrendeling?
    Ik kan ook handmatig met het knopje van de spiegelverstelling de spiegels in laten klappen , maar dat zou wel handig zijn als dat automatisch gebeurd als je het via de afstandsbediening kunt doen.
    Nu denk ik te zien dat jij uit Houten komt , terwijl ik in Utrecht werk, en misschien kunnen we dan een keer afspreken om te zien hoe e.e.a. werkt.
    Een aantal functies werken namelijk al op mijn Ibiza , maar ik heb toentertijd in mijn polo met VCDS ( ik heb deze stekker ook , volgens mij versie 12.12?) al een aantal punten ingesteld , maar ik ben compleet vergeten hoe dat toen werkte , en aangezien de laptop die ik toen gebruikte geen batterij leven meer heeft is het nogal lastig om hiermee naar mijn auto te gaan.
    laat maar horen of je zoiets zou willen.
    gr Marcel

15. Helaas is het inklappen van de spiegels alleen mogelijk na het aanleggen van extra kabels. Ik wacht hiervoor nog even mijn garantieperiode af (loopt af in augustus) ;-). Op de nieuwere Ibiza 6P is het overigens wel mogelijk de spiegels door aanpassingen met VCDS in te laten klappen, maar daar hebben wij beide niets aan..

Ik wil zeker een keer wat tweaks instellen met VCDS. Momenteel ben ik alleen nog met vakantie, maar met twee weken ben ik weer terug in Nederland en dan kunnen we best wat regelen. Belangrijk is het dan wel even dat je al weet wat je wil, zodat we niet alles ter plekke op moeten zoeken etc.

16. Hier mijn fr moet hem nog laten chippen

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina